2015-07-02 Veidai

KALABANGA: IŠSIPILDŽIUSIŲ SVAJONIŲ LABORATORIJA

Kiek laiko praleidžiate galvodami, ką rengtis? Atmeskime visus stereotipus, neimkime domėn ypatingų progų, kai atidžiai ir uoliai rausiamės savo garderobe bei tų atvejų, kai aprangos kodas yra nulemtas tam tikrų specifinių situacijų. Kalba eina apie paprastą, niekuo neišsiskiriantį šiokiadienį, atostogas kur nors prie jūros ar vėsaus smaragdinio ežero. Ginkdiev nesinori tokių teiginių suabsoliutinti, bet stuksena įtarimas, kad dažnas mūsuose nesuka galvos ir čiumpa vos ne bet ką – bile kam rūpi.
Pasirodo, rūpi. Bent jau dviem jauniems vyrams iš Kauno, Karoliui ir Justinui, įsteigusiems prekės ženklą Kalabanga. Patogių ir stilingų šortų kūrėjai įsitikinę, kad žmogaus turimi daiktai perteikia jo identitetą ir yra pasiryžę padėti kiekvienam savo apranga atspindėti bent dalelę išskirtinės asmenybės, kartu sukuriant patrauklų, išsiskiriantį stilių.

Karolis: Kai sutinku žmogų, noriu kuo daugiau apie jį suprasti iš pirmo žvilgsnio. Nebūtina labai giliai ir išsamiai, bet svarbu matyti, kas tai per asmenybė, nes dabar aplink labai daug vienodų štampų. Todėl kurdami savo produktą iš karto galvojom apie tokį žmogų, kuriam rūpi, ką jis perka. Kad ir kas ką bekalbėtų, realybė tokia, jog žmonės pasitinkami pagal drabužį. Gali būti labai gražus pats iš savęs, bet netinkama, nerūpestingai apranga sukurs klaidingą įspūdį. Arba atvirkščiai – persistenk, pridėk keliais akcentais per daug ir labai greitai viską sugadinsi.

  

Klausantis Kalabanga kūrėjų žodžių, tampa vos ne savaime suprantama, kad jiems kilusi idėja yra itin artimai susijusi su pačių vyrų požiūriu į gyvenimą. Todėl nieko nuostabaus, kad savo veiklą jie pradėjo ne genami staigaus meninio polėkio, bet norėdami patobulinti kiekvieną kasdienybės akimirką.

Justinas:  Gyvenime tu turi ne tiek daug laiko, todėl labai svarbu jį praleisti kokybiškai.
Karolis: Taip. Mes daug dėmesio teikiam tam, ką veikiam ir tam, ką perkam, visada norėjom „geriau“. Svarbu nepasitenkinti pirma pasitaikiusia galimybe, bet skirti pastangų ir ieškoti, ko tu iš tikrųjų nori ir kas geriausiai tinka. Justas tai vadina pažengusio vartotojo požiūriu.

Nuo mažų dienų kartu laiką leidžiančių draugų istorija tik dar kartą įrodo, kad šaunios idėjos dažniausiai aplanko visiškai netikėtoje vietoje. Pavyzdžiui, išėjus iš pirties.

Karolis: Prasidėjo viskas prieš pora metų, atrodo. Vieną dieną maudėmės ir kalba pasisuko apie šortus. Nebuvo taip, kad daug vystytume tą mintį, ji tiesiog atėjo. Įsišnekom, kad Lietuvoje kaip ir nėra galimybės įsigyti gražių kokybiškų šortų – dažniausiai tenka pirkti nelabai patinkančius ir už gana aukštą kainą.

 Justinas: Kalbam apie Lietuvos rinką. Kartu tai savotiška paskata – pagaminti lietuviškus šortus. Taip pat yra gal kiek tolima vizija sukurti lietuvišką prekės ženklą, kuris populiarintų šalį svetur. Juo labiau, kad Lietuvos rinka yra maža, todėl automatiškai turim orientuotis ir į užsienį. Galima sakyti, kad Lietuva yra mūsų smėlio dėžė: turime daug išmokti, pereiti kelias stadijas, kad galėtume tvirtais žingsniais žengti toliau. Todėl nebaisus ir sezoniškumas. Lietuvoje vasara trunka du mėnesius, Ispanijoj šešis. Kai čia sezonas baigiasi, jis prasideda Brazilijoj. Kažkur visada yra vasara.
Karolis: Šiaip užsieniečiai į šią idėją reaguoja dar geriau, nei lietuviai. Ar gal reiktų sakyti – atviriau. Prieš keletą savaičių buvau Niujorke. Stovėjau gatvėje užsimovęs savo šortus ir gėriau kavą. Kitoj gatvės pusėj einantis vyras stabtelėjo ir sako: žiauriai gražūs tavo šortai.
Įdomu tai, kad vyrai nemato savęs nei dizaineriais, nei fashionistais. Karolis – viešosios politikos konsultantas – savo darbe daug dėmesio skiria tam, kaip patobulinti vieną ar kitą veiklos sritį. Tiek gyvenime, tiek profesinėje veikloje jis vadovaujasi gana paprasta filosofija – išeidamas palik geriau, nei radai atėjęs. Būtent tai jis atnešė ir į Kalabanga.

Karolis: Jei gali padėti vienam kitam žmogui Lietuvoje pasijausti geriau, pamatyti kad čia nėra taip pilka, taip lietinga, kad jis gali pagalvoti apie saulę, jūrą, smėlį, tai padarai kažką gero, prisidedi prie geresnės jo savijautos, o tai yra svarbiausia. Mes galvojom apie tai, kad žmonės kasdien vis bėga, dirba, konkuruoja. Taip labai sunku pajausti laimę. Todėl kartas nuo karto reikia sustoti ir pailsėti, kad vėliau galėtum bėgti dar greičiau ir padaryti dar daugiau. Tad viena iš pirminių Kalabangos misijų yra padėti sustoti, pasimėgauti gyvenimu, ilsėtis ir atgauti jėgas.
Justinas: Mes norime, kad žmonės gražiai atrodytų ne vien vakare, išėję su vakarine suknele išgerti kokteilį ar suvalgyti kepsnį, bet kad atkreiptų į save dėmesį prie jūros ar baseino.
Kalbant apie madą, abu vyrai pabrėžia, kad jiems svarbiausia yra sukurti savo identitetą.
Justinas: Mes dabar tokioj stadijoj, kai nelabai galim žiūrėti, kas madinga, kas ne. Žinoma, prieš imdamiesi veiklos, kaip ir priklauso, padarėm tyrimą, pažiūrėjom, kas tie šortai, kokios tendencijos, ko žmonės nori ir panašiai, bet nenorėjom kažko kopijuoti ar kažkam įtikti, nes turėjom tikslą padaryti savaip, taip, kaip patys matom ir įsivaizduojam.
Karolis: Dabar, kai pažvelgiam į savo produktą, matom, kad mums pavyko sukurti savotišką derinį – laisvalaikio rūbą, šortus, supynėm su mada ir stiliumi. Yra bandančių įgyvendinti panašią idėją, bet negalėčiau sakyti, kad mes būtume į kažką panašūs. Galima pasidžiaugti, kad pavyko sukurti šį tą unikalaus.
Kūrėjai džiaugiasi, jog pavyko rasti puikiai derantį ir pagrindines vertybes perteikiantį pavadinimą. Justinas pasakoja, kaip pajūryje leido laiką su brolio vaikais ir šie, šokinėdami per bangas emocingai šūkčiojo Kalabanga!

Justinas: Tai rodo, kad žmonėm limpa šis žodis. Kaip jaustukas, kaip džiaugsmo išraiška.
Karolis: Pats žodis neturi kažką reikšti. Svarbu, kad jį būtų lengva įsiminti ir ištarti, kad būtų veržlus, neštų stiprų emocinį krūvį. Iš karto kyla asociacijos su kažkuo šviesiu, gera ir linksma.

Kadangi įdėjo daug darbo ir pastangų, lietuviškų šortų kūrėjai gali drąsiai ir per daug nesikuklindami džiaugtis savo produkto kokybe.

Karolis: Smagu, kad pavyko sukurti ne tik gražią, bet ir kokybišką prekę. Mes tikrai daug dėmesio skyrėme tam, kad pirkėjas neliktų nusivylęs. Parinktos lengvos, greitai džiūstančios, nesiglamžančios medžiagos, kurios taip pat yra atsparios tiek jūros druskai, tiek chlorui. Galima nesibaiminti, kad ims rūdyti sagos ar ges užtrauktukai. Vienas iš neformalių mūsų pažadų yra toks, jog nešiodamas „Kalabanga“ žmogus džiaugsis mažiausiai tris metus.
Justinas: Atgros tris vasaras. Pačiam kūrybiniam procese dalyvavo nemažai žmonių. Raštus kūrė šioje srityje dirbantis pažįstamas italas, su kuriuo labai daug bendravom, kad kuo aiškiau perteiktume, ko mes norime. Siuvimo, konstrukcijos ir kitus niuansus susidėlioti padėjo „Tribe“ merginos. Pati komanda yra dar didesnė.

Justinui ir Karoliui Kalabanga yra unikali galimybė įgyvendinti visas savo svajones. Tai leidžia jiems sukurti savo prekės ženklą, realybe paversti kūrybines fantazijas, daug keliauti, sutikti begalę puikių žmonių.

Karolis: Tai svajonių laboratorija.

Bene didžiausias pagyrimas, kokį jie sakosi išgirdę, buvo savotiškas priekaištas, jog jų produktas suteikia per daug laisvės. Vyrai, žvelgdami į ateitį ir laukiančius iššūkius, gali patikinti, kad šio principo tikrai neapleis. Nes laisvė yra Kalabanga genuose. Jie linki mylėti save, mėgautis tuo, kas esi ir nebijoti parodyti to aplinkiniams.

FOTO: Asmeninio archyvo.

DIENORAŠTIS

Šiandien gavau pačią nuostabiausią puokštę

2016-05-01

NIEKADA NEBŪNA BLOGO ORO, BŪNA TIK NETINKAMA APRANGA

2016-04-28

FACEBOOK

Instagram